موسسه حقوقی و ثبتی

ثبت شرکت،ثبت برند،ثبت تغییرات شرکت،اخذ کد اقتصادی،اخذ جواز تاسیس

موسسه حقوقی و ثبتی

ثبت شرکت،ثبت برند،ثبت تغییرات شرکت،اخذ کد اقتصادی،اخذ جواز تاسیس

طبقه بندی موضوعی

مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیاتی

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۵۸ ب.ظ

تشکیل پرونده مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی

مطابق قوانین تجارت هر شرکتی بعد از تاسیس و ثبت باید در واحد مالیاتی تشکیل پرونده مالیاتی دهد.هر شرکتی برای تشکیل پرونده مالیاتی و پرداخت حق التمبرتا 2 ماه بعد از ثبت شرکت فرصت دارد.در صورت عدم اقدام شرکتی برای تشکیل پرونده مالیاتی در زمان مقرر به موجب قانون مالیات و دارایی آن شرکت مجرم محسوب می شود.

شرکت ها برای دریافت کد اقتصادی باید پرونده مالیاتی داشته باشند.همچنین در صورتی که شرکتی پروانه مالیاتی نداشته باشد نمی تواند در پایان سال مالی اظهارنامه مالیاتی شرکت را به سازمان مالیات و دارایی ارائه دهد.

با تشکیل پرونده مالیاتی ، شرکت تاسیس خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام می نماید و مطابق قانون دو در هزار سرمایه شرکت را پرداخت نماید.در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی دو برابر مبلغ اولیه می شود.به عبارت دیگر در صورت عدم تشکیل پرونده مالیاتی دارایی ظرف مدت 2 ماه به جای 2 در هزار ، معادل 6 در هزار سرمایه ثبت شده را باید بپردازد.

براساس طرح جامع مالیاتی ، بعد از تکمیل و تشکیل پرونده مالیاتی ، اداره کل مالیات بر درآمد از اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استعلام می نماید.پس بنابراین باید در اداره کل مالیات بر ارزش افزوده نیز پرونده تشکیل داد.

جهت مشخص نمودن حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی باید به نزدیک ترین اداره امور مالیاتی مربوطه مراجعه نمایید.

توصیه می شود برای اینکه از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید ، کد پستی دقیق خود را از اداره پست دریافت نمایید زیرا در صورت عدم تطبیق آدرس شرکت با کد پستی برای درخواست کد اقتصادی با مشکل روبرو خواهید شد.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی

  1.  ارائه اصل و کپی تمامی مدارک شرکت مثل اساسنامه ، شرکتنامه ، اظهارنامه ، تقاضانامه ، روزنامه رسمی ، مهر شرکت )
  2.  ارائه  اصل و کپی آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی در صورت وجود تغییرات
  3.  ارائه اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت
  4.  گواهی امضای صاحبان حق امضا اشخاص حقوقی در دفتر خانه اسناد رسمی
  5.  فیش واریزی دو در هزار سرمایه اولیه شرکت
  6.  تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت
  7.  وکالت نامه یا معرفی نامه کتبی از طرف شرکت در صورت عدم حضور مدیرعامل
  8.  فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت
  9. اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت

نکات مهم در تشکیل پرونده مالیاتی

·      در صورت فعال نبودن یک شرکت در سال مالی اخیر و یا تازه تاسیس بودن آن باید به اداره دارایی عدم فعالیت اعلام شود.برای اینکه عدم فعالیت شرکت را اعلام نمایید باید پرونده مالیاتی در حوزه مالیاتی تشکیل شود.

·      اگرمیان تاسیس شرکت و زمان تشکیل پرونده بیش از یک سال وقفه بیفتد ، شرکت موظف است عدم تشکیل پرونده را شرح دهد.

·      در صورتی که محل شرکت به صورت صوری یا غیر واقعی اعلام شده باشد نمی توان پرونده تشکیل داد .برای تشکیل پرونده به اجاره نامه و سند مالکیت به نام شرکت نیاز می باشد.در واحد های مالیاتی برای تعیین واقعی بودن آدرس اعلام شده در روزنامه شرکت ، از آن شرکت بازدید می نمایند.

 




  • مدیر سایت

تشکیل پرونده مالیاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی