موسسه حقوقی و ثبتی

ثبت شرکت،ثبت برند،ثبت تغییرات شرکت،اخذ کد اقتصادی،اخذ جواز تاسیس

موسسه حقوقی و ثبتی

ثبت شرکت،ثبت برند،ثبت تغییرات شرکت،اخذ کد اقتصادی،اخذ جواز تاسیس

طبقه بندی موضوعی

ثبت شرکت

شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۴:۱۲ ب.ظ

ثبت شرکت

ثبت شرکت :

دنیای تجارت پر از تحرک و فعالیت و پدیده های متغیر می باشد.این عوامل متغیر برای به دست آوردن نظم و داشتن بقا به قوانین و مقرراتی نیازمند هستند.بدون شک بخش گسترده ای از فعالیت های اقتصادی و بازرگانی را شرکت های تجاری بر عهده دارند.زیرا تشکیل شرکت تجاری بازدهی فعالیت های اقتصادی را افزایش می دهد و مزایایی دارد که فعالیت انفرادی ندارد.مزایایی همچون به دست آوردن سرمایه بیستر و تجمع تخصص های مختلف برای اهداف مشترک.

شرکت تجاری شرکتی است که در آن 2 یا چند نفر که هرکدام سرمایه ای دارند فعالیتی را انجام می دهند و سود به دست آمده را بین یکدیگر تقسیم می نمایند.

ثبت شرکت با هدف استفاده از امتیازات و امکانات بعد از ثبت انجام می گیرد.با ثبت شرکت می توانیم فعالیت های خود را در چهارچوب قانون انجام دهیم و با خیال راحت کسب وکار خود را توسعه دهیم.

ثبت شرکت در مراجع ثبت شرکت ها از شروط تشکیل هیچ یک از شرکت ها نمی باشد و شرکت ها با رعایت نمودن شروط تعیین شده در قانون،تشکیل شده به حساب می آیند و شخصیت حقوقی دارند.اما از نظر قانونی و برای اینکه کلیه فعالیت های آن ها در بستر قانون انجام شود باید ثبت گردد.

با توجه به مهم بودن شرکت های تجاری و اثراتی که بر روی اقتصاد کشور دارند دولت باید حتی المقدور در شکل گیری شرکت ها نظارت نماید تا وسیله سوء استفاده سودجویان فراهم نشود.

وقتی یک شرکت به ثبت می رسد کلیه قراردادهایی که بین شرکا انجام می شود رسمی بوده و بعد ها هیچ کدام از آن ها نمی توانند از وجود شرکت نامه و اساسنامه و دیگر تصمیماتی که ثبت شده است اظهار بی اطلاعی نمایند.

ثبت شرکت نوعی رسیدگی محسوب می شود که متصدیان این امر انجام می دهند تا مشخص شود آیا برای این شرکت دقت های لازم صورت گرفته و مقررات رعایت شده یا خیر.

مزایای ثبت شرکت :

  1. صادارات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی
  2. شرکت در مناقصه ها و مزایده ها
  3. تاسیس شعب در تمامی نقاط کشور
  4. اخذ و اعطای نمایندگی داخلی و خارجی
  5. شرکت در نمایشگاه ها ی داخلی و خارجی
  6. اخذ وام و دریافت تسهیلات بانکی
طبق ماده 20 قانون تجارت شرکت ها انواع مختلفی را شامل می شوند:
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت نسبی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت تعاونی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مختلط سهامی
  • مدیر سایت

ثبت شرکت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی